Utilizarea caselor de marcat echipate cu jurnal electronic, în detrimentul aparatelor dotate cu role jurnal pe suport hârtie, va fi obligatorie pentru firmele mari și mijlocii de la 1 iunie 2018 potrivit art.II alin. 3 din OG nr. 20/2017 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea şi prorogarea unor termene – aparută în Monitorul Oficial nr. 705 din 31.08.2017. Potrivit aceluiași articol, alin. 2, începând cu data de 01.08.2018 se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale de tipul celor vechi prevăzute la art.3(1) din OUG 28/1999 cu modificările și completările ulterioare .
Reamintim faptul că Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, au fost modificate şi completate prin Hotărârea Guvernului nr. 804/2017, în vigoare din 20 noiembrie 2017, data publicării în Monitorul Oficial nr. 907/2017, prin care utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscal le revine obligatia de a transmite până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, anumite date. Concret, utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic vor avea obligația de a transmite Fiscului, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, următoarele date:
  • datele din bonul fiscal;
  • datele din raportul fiscal de închidere zilnică;
  • informaţii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcţionării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum şi cu privire la repunerea în funcţiune/reconectarea aparatului.
Procedura efectivă de transmitere a informațiilor a fost aprobată prin Ordinului presedintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art.3, alin.(1), lit.a) sau art.3, alin.(2), lit.a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevazute la art.3, alin.(1), lit.b) si c) din anexa nr.11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgentă a Guvernului nr.28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.479/2003, către Agenția Națională de Administrare Fiscală (M.Of. nr.238 din 19 martie 2018);
  • fișierele XML, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, vor fi exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern;
  • prin intermediul programului de asistență pus la dispoziţie pe portalul ANAF, fișierele XML vor fi validate și atașate unui fișier PDF;
  • fișierul PDF cu XML atașat, semnat cu certificat digital calificat, va fi comunicat organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță
Obligația de raportare a informațiilor menționate se va aplica începând cu 1 august 2018, ceea ce înseamnă că primul termen de raportare va fi 20 septembrie 2018, pentru datele aferente lunii august.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *