Richard Branson, un investitor de succes, și antreprenor a spus: Indiferent de industria dvs., angajații reprezintă avantajul competitiv real al companiei dvs. Sunt cei care fac magia să se întâmple – atâta timp cât nevoile lor sunt îndeplinite.

Lideii marilor corporații declară adesea că angajații sunt cel mai valoros activ al acestora și, dacă privești munca angajaților prin experiențele clienților – serviciu, suport și valoare – vei înțelege că a venit momentul să te străduiești să îmbunătățești moralul și angajamentul salariaților față de business-ul tău.

Pornind de la ideea de mai sus, astăzi vom puncta câteva aspecte majore legate de importanța pe care o au angajații în cadrul societății în care își desfășoară activitatea.

  • Angajații pot fi cei mai importanți ambasadori ai business-ului pentru care lucrează. Un angajat fericit își însușește valorile companiei pentru care lucrează și, din acest motiv, poate deveni clientul fidel al firmei. Pe lângă faptul că el devine cumpărător, va încerca să-i facă și pe ceilalți conștienți de existența business-ului pe piață și chiar să le propună să cumpere produsele sau serviciile companiei.
  • Fiecare angajat este unic, iar acesta va putea fi înlocuit doar fizic. Cunoștințele și abilitățile pe care un angajat le are sunt rezultatul unei experiențe obținute în timp prin programe de instruire și dezvoltare în domenii specifice activității. Pe lângă experiența profesională, fiecare angajat are un set de valori proprii, iar, dacă prin intermediul acestor valori reușea să aducă un plus companiei, tocmai aceste valori vor fi greu de înlocuit.
  • Un angajat poate aduce un profit substanțial companiei pentru care lucrează, sau poate produce pierderi irecuperabile. Gradul de satisfacție al unui angajat față de companie este reflectat în activitatea depusă. Dacă un angajat este tratat corect, la rândul lui, va trata și el corect clienții companiei. Dar vă puteți da seama ce se poate întâmpla dacă un angajat ajunge la un grad de nemulțumire major?
  • Angajații sunt forța de muncă a organizației. Înaintea oricărei tehnologii, al oricărui program sau al oricărui calculator, angajații sunt adevărata forță de muncă a unei organizații. Pe lângă partea ”mecanică” a muncii, ei sunt cei care stabilesc relații interumane cu cei din exteriorul companiei.

Acum probabil este de înțeles de ce menținerea angajaților fericiți și satisfăcuți trebuie să devină o responsabilitate cu adevărat importantă pentru managerii firmelor, indiferent dacă vorbim de firme mici sau mari. Creșterile salariale nu mai sunt demult suficiente pentru a avea angajați mulțumiți.

Majoritatea firmelor oferă acum beneficii precum:

  • Teambuilding-uri
  • Participări periodice la traininguri și alte cursuri de specializare în domeniu
  • Asigurări medicale private
  • Abonamente la săli de fitness sau alte cluburi sportive
  • Abonamente la biblioteci moderne
  • Mediu de lucru stimulent
  • Recompensări și aprecieri periodice

Oamenii nu mai lucrează doar pentru companie, acum lucrează și se perfecționează pe ei înșiși. Nu mai există teama angajatului că va rămâne fără serviciu, pentru că ei nu se mai angajează într-o firmă pe viată, cum se întâmpla cu ani în urmă, așa cum poate au făcut-o părinții noștri. Angajatul pune accent pe asimilarea cât mai multor informații pe care le folosește pentru compania la care lucrează în prezent, dar, în felul acesta se asigură și de faptul că dacă la un moment dat va trebui să părăsească actualul job, și-ar putea găsi cu ușurință un alt loc de muncă datorită cunoștințelor asimilate.

Referitor la momentul în care angajatul părăsește compania, este foarte important pentru organizația pe care o lasă în urmă, cu ce pleacă angajatul. Este foarte important ce va spune acesta despre organizația pentru care a lucrat. Și, de aici, necesitatea de a te asigura că ai făcut tot ce ai putut ca cel care ți-a fost angajat să considere că a făcut o alegere bună să lucreze pentru tine.

Pentru a avea angajați dedicați, persoanele din posturile de conducere trebuie să implice toți membrii echipei într-o bază comună de acțiune, acolo unde viziunea și valorile companiei să fie împărtășite și să creeze o puternică legătură de loialitate între angajați și angajator. Trebuie să stabiliți ritmul de lucru, să comunicați așteptările pe care le aveți, să încurajați exprimările libere în cadrul ședințelor colective, să vă implicați activ în derularea activităților și să oferiți coaching și feedback regulat, astfel încât angajații dvs. să poată menține pulsul companiei și să facă modificările necesare pentru a-și însuși valorile firmei.

Fiți atenți să investiți în dezvoltarea angajaților vostri pentru a deveni cei mai buni. Întotdeauna amintiți-vă, oamenii vor să facă o treabă bună. Ei doresc să participe la creșterea unei organizații câștigătoare, unde știu că pot face diferența, pot influența viitorul și se simt apreciați pentru contribuțiile lor. Angajații se dezvoltă în ceea ce privește desfășurarea unei activități semnificative și vor să contribuie la succesul organizației.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.