Aparatele de marcat electronice fiscal

Publicat de Florela Blidariu pe

Toţi operatorii economici care, prin activitatea lor, încasează cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit, contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, ca şi prestările de servicii efectuate direct către populaţie au obligativitatea folosirii aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea eliberării bonului fiscal. În articolul 2 din OUG nr 28/1999, cu modificările şi completările ulterioare, sunt specificate activităţile economice care sunt exceptate de la obligaţia deţinerii şi utilizării caselor de marcat electronice fiscale.

Aparatele de marcat electronice sunt nişte dispozitive electronice având  rolul de a face calcule şi de a înregistra tranzacţiile de vânzare.

Începând cu data de 01 septembrie 2018,  în cazul contribuabililor mari sau mijlocii şi 01 noiembrie 2018 în cazul contribuabililor mici, noile aparate de marcat cu jurnal electronic sunt obligatorii pentru toți operatorii economici prevăzuți de lege.

Noile aparate de marcat electronice pot fi achiziționate numai de la operatorii economici care au obținut autorizație de distribuție de la Ministerul Finanțelor Publice.

Pentru lipsa aparatelor de marcat electronice, firmele pot fi sancţionate cu amenzi cuprinse între 8.000 şi 10.000 lei, cu confiscarea sumelor nejustificate şi suspendarea activităţii până la dotarea cu noile aparate de marcat electronice şi achitarea amenzii.

Odată cu implementarea noilor modificări legislative, operatorii economici trebuie să încheie şi un contract de service pentru dispozitivele de marcat cu jurnale electronice. Pentru folosirea în legalitate, toate casele de marcat cu jurnal  electronic trebuie înregistrate la Fisc după achiziţionarea lor, în vederea  emiterii certificatului de atribuire a numărului unic de identificare.

Casele de marcat  trebuie să respecte câteva condiții tehnice obligatorii pentru a fi conforme cu legislația. Ele trebuie să aibă elemente de conectivitate care să permită comunicarea cu serverele Fiscului (când acestea vor fi funcţionale) dar şi să asigure criptarea datelor transmise.

În cazul oricărei modificări survenite (modificarea punctului de lucru al societăţii, furtul aparatului său închiderea punctului de lucru, etc), în termen de cel mult cinci zile trebuie anunţat Fiscul. Notificarea se va face de către contribuabil prin formularul F4103.

Utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Transmiterea datelor se face prin declaraţia A4200.

În cazul neutilizarii aparatelor de marcat electronice fiscal, prin formularul F4109 se depune Declaraţia privind aparatele de marcat electronice fiscal (AMEF) neutilizate, cu termen de depunere până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară.

0 comentarii

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată.