fbpx

Majoritatea locurilor de muncă cu mai mulți angajați, implică colaborarea între membrii, și, implicit, formarea unor echipe de lucru. Însă, se întâmplă adesea ca membrii echipelor să nu colaboreze bine împreună, conflictele lor ducând la termene de îndeplinirea sarcinilor depășite, sau chiar sarcini îndeplinite incorect. Ce e de făcut în astfel de situații? E important să aducem la cunoștința angajațiilor valoarea pe care o bună înțelegere o poate aduce atât companiei cât și lor, ca membrii, și faptul că de colaborarea lor depinde baza unei afaceri puternice.  

Există, desigur, câteva caracteristici pe care trebuie să le urmărim și să le încurajăm la membrii echipei noastre:

Modul în care comunică unii cu ceilalți. Așa cum în toate relațiile comunicarea reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte, și la locul de muncă, ocupă un loc esențial. A comunica deschis cu oamenii cu care lucrezi, a-ți expune sincer și respectuos punctul de vedere, poate duce la rezultate extraordinare. Pe lângă faptul că va crește încrederea membrilor între ei, se vor simți încurajați să-și exprime punctul de vedere atunci când întâmpină diverse situații.

Lucrează cu același scop. E important ca managerul unei firme să le spună angajaților ce obiective să urmărească și ce rezultate așteaptă pentru ca aceștia să se unească și să îndeplinească sarcinile avute. Faptul că toți membrii unei echipe cunosc scopul pentru care lucrează, știu în ce direcție să meargă, și vor căuta adesea cea mai bună cale de a realiza ce li s-a cerut.

Se sprijină reciproc. Atunci când cineva din echipă întâmpină dificultăți în realizarea sarcinilor, ceilalți colegi îi vin în ajutor. Astfel de relații de colegialitate, în care membrii echipei se ajută reciproc, cresc productivitatea grupului și munca devine plăcută. În acest fel, stresul la locul de muncă este redus, iar angajații vor simți ca aparțin grupului.

Fiecare contribuie cu partea sa. Împărțirea sarcinilor în mod clar și corect fiecărui angajat, duce la îndeplinirea acestora în mod eficient. Angajații trebuie să înțeleagă că task-urile fiecăruia sunt ca piesele de puzzle. Doar dacă fiecare va contribui cu piesa sa, atunci puzzel-ul va fi complet, astfel, munca va avea o finalitate. Îndeplinirea fiecărei sarcini, de către fiecare membru, la timp, denotă faptul că membrii echipei au respect unii față de ceilalți și nu vor vrea ca munca să fie întârziată din cauza unuia dintre ei.

Se distrează. O echipă unită nu este alcătuită din membrii care doar muncesc, ci din membrii care se distrează și se simt bine împreună. Faptul că angajații petrec pauze împreună, sau se reunesc în afara biroului pentru a socializa poate ajuta la dezvoltarea unei relații de colegialitate mult mai puternice, creându-se astfel un mediu de lucru mult mai plăcut și relaxant.

În încheiere, e important de reținut că organizarea și susținerea unei echipe este esențială pentru buna desfășurare a unei afaceri și crearea unui grup de succes. Fără o echipă unită, un mediu de lucru poate deveni haotic și este puțin probabil să își atingă obiectivele propuse. Deși fiecare persoană ar trebui să fie responsabilă de organizarea propriului volum de muncă, conducerea ar trebui să se asigure că totul se desfășoară conform planului și că fiecare membru al echipei își finalizează munca în mod corect și eficient.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.