fbpx

Despre Respectful Workplace sau, altfel spus, cum să creăm și să menținem un loc de muncă bazat pe respect/ armonios

Publicat de Blidariu Grup pe

În prezent, una dintre cele mai mari provocări ale companiilor din întreaga lume, este crearea și menținerea unui loc de muncă corespunzător și armonios. Organizațiile se angajează să ofere un loc de muncă stabil, care să sprijine angajații și care să fie lipsit de orice fel de discriminare. Cea mai mare obligație îi revine managerului, care are responsabilitatea să stabilească standarde de comportament care să susțină un loc de muncă cu o politică sănătoasă, fără discriminare sau practici abuzive. Astfel, angajații trebuie să fie tratați cu egalitate și respect, atât de către conducere cât și în relațiile intercolegiale.

Un mediu de lucru armonios nu este benefic doar angajaților ci și angajatorilor. Pentru companie, beneficiile unui loc de muncă plăcut includ absenteismul scăzut, reducerea numărului de demisii, capacitatea mai bună a echipei de a gestiona schimbările și de a rezolva anumite situații dificile, productivitate crescută. Pe lângă acestea, o companie recunoscută pentru mediul de lucru pozitiv pe care îl susține, va angaja și va menține un personal mai valoros.

Pentru a asigura un loc de muncă plăcut, unde angajații să se simtă apreciați și respectați, administratorii pot crea și respecta câteva reguli simple, dar cu un efect remarcabil:

  • Tratarea oamenilor cu multă politețe și bunătate;
  • Încurajarea angajaților să-și exprime opiniile și ideile;
  • Ascultarea cu atenție a angajaților fără a-i întrerupe pentru exprimarea propriilor puncte de vedere;
  • Atenția îndreptată spre limbajul propriului corp, al tonului vocii, al comportamentului și expresiei în toate interacțiunile cu subalternii;
  • Salutarea colegilor și oferirea de mulțumiri acolo unde este cazul;
  • Tratarea oamenilor în mod egal, indiferent de rasă, religie, sex, vârstă sau zona de proveniență;
  • Oferirea mai multor laude decât critici. Se va încuraja lauda și recunoașterea de la angajat la angajat, precum și de la angajator la angajat.

În continuare, managerii vor fi responsabili pentru:

  • asigurarea unui mediu de lucru sigur, care să permită angajaților să își desfășoare activitatea

  • eliminarea comportamentelor negative la locul de muncă

  • adoptarea de strategii proactive pentru prevenirea comportamentelor negative la locul de muncă

  • oferirea pe sine ca un model de comportament respectuos la locul de muncă

  • monitorizarea continuă a mediului de lucru pentru a asigura standardele înalte de respectare a normelor de conduită

Pentru angajați, se poate adăuga în regulamentul intern un ghid sau o secțiune care să cuprindă câteva reguli de conduită atent stabilite privind relațiile intercolegiale la locul de muncă. Aceste ghid va descrie anumite standarde de comportament care trebuie să denote respect și apreciere pentru ceilalți colegi. Desigur, toată lumea din companie, indiferent de nivelul ierarhic va trebui să se conformeze acestor reguli. Angajații vor fi încurajați să:

  • Recunoască meritele celorlalți colegi în ceea ce privește contribuția în îndeplinirea anumitor sarcini de lucru;
  • Să mențină respectul și o atmosferă pozitivă la locul de muncă;
  • Să își asume responsabilitatea pentru propriile acțiuni și comportamente la locul de muncă;
  • Să gestioneze în mod respectuos și amabil situațiile neplăcute;
  • Să raporteze unui manager orice comportament care ar putea duce la agresiune, discriminare, hărțuire;
  • să ceară îndrumări dacă apar nelămuriri privind un anumit aspect din codul de conduită al firmei.

Pe lângă codul de conduită, se pot organiza seminarii, workshopuri, conferințe, la care angajații pot participa pentru a înțelege cum pot fi ceilalți afectați de un mod de comportament lipsit de etică și respect. Astfel de evenimente organizate periodic pot reduce neînțelegerile la locul de muncă și pot opri declanșarea acestora.

Concluzionând, implementarea strategiilor care sprijină o cultură pozitivă a locului de muncă aduce numeroase avantaje atât companiei cât și angajaților acesteia. Doar în momentul în care compania va fi recunoscută de comunitate ca respectând angajații și oferind un mediu de lucru plăcut, va putea atrage și menține cei mai buni oameni, cu o forță de muncă ridicată și dispusă să răspundă nevoilor și așteptărilor angajatorilor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.