Employer Branding sau brandul de angajator, astăzi, mai important ca niciodată

Publicat de Florela Blidariu pe

Dacă în urmă cu câțiva ani, un singur post în cadrul unei companii aduna zeci de cv-uri pe birou, 2019 reprezintă perioada în care angajații nu mai merg spre companii, ci companiile vin către angajați. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă un număr foarte mare de companii prezent pe piață, la un număr de angajați mult mai pretențioși, care nu mai sunt dispuși să muncească doar pentru a se întreține sau pentru a-și întreține familia. Astăzi avem în fața noastră angajatul care pune pe primul plan împlinirea personală, fericirea și libertatea la locul de muncă. A trecut perioada în care angajatul se angaja oriunde găsea liber un loc de muncă și aștepta fericit ziua de salariu. În prezent, persoanele care caută un loc de muncă cercetează oportunitățile și beneficiile pe care i le-ar putea oferi viitorul angajator și decide în ce tip de companie vrea să lucreze. Astfel, companiile care vor să țină pasul și să rămână competitive pe piața muncii ar putea lua în serios varianta de a investi în imaginea de brand de angajator. 

Ce presupune brandul de angajator?  

Brandul de angajator reprezintă, pe scurt, imaginea pe care o creăm și care îi va face pe cei care caută un job, și nu numai, să spună: Aceasta este firma pentru care vreau să lucrez! Sau, pe cei care lucrează în companie deja, să spună și altor persoane cât este de bine în firma pentru care lucrează. Platforme precum LinkedIn oferă potențialilor angajați o privire asupra vieții profesionale a angajaților actuali, oferind angajaților un loc în care să-și exprime sentimentele și să-și evalueze experiența cu organizația. Imaginea prezentată pe acest gen de  platforme face parte din brandul angajatorului și poate convinge sau descuraja un potențial angajat să vină la un interviu. În plus, dacă un angajat are o experiență excelentă în compania dvs., probabil le va spune prietenilor și va servi drept o sursă excelentă de recomandare pentru un viitor angajat valoros. Desigur, brandul de angajator se construiește în timp, dar rezultatele pot fi spectaculoase.

Care sunt avantajele unui brand puternic de angajator?

  • Ajută la păstrarea angajaților și la recrutarea altora noi. O cultură organizațională sănătoasă este vizibilă atât din interiorul companiei cât și din exteriorul acesteia. Dacă angajații sunt fericiți la locul de muncă, aceștia împărtășesc cu ceilalți experiența avută. La rândul lor, cei care caută un job, în special milenarii, analizează canalele de socializare ale angajatorilor pentru a avea o idee despre imaginea brandului, astfel se vor hotărî dacă participă sau nu la un interviu de angajare în cadrul companiei respective. De asemenea, prin aceste canale, ei pot avea o idee despre așteptările angajatorului și pot vedea dacă se potrivesc în companie.

  • Reduce costurile de recrutare. Un brand de angajator puternic atrage angajați fără a investi foarte mulți bani și timp în procesul de recrutare. O companie care se diferențiază de concurență și investește în fericirea angajaților la job va atrage cv-uri într-un timp mult mai scurt și candidații vor veni ei spre companie, nu invers. 

  • Atrage angajați valoroși care contribuie la creșterea companiei. Un angajat preocupat de viitorul loc de muncă va căuta și se va interesa de joburile la care aplică. Este genul de angajat care preferă să se dezvolte frumos în cadrul unei companii și va rămâne timp îndelungat dacă va fi mulțumit de mediul de lucru. Angajații care lucrează în organizații puternice sunt, în general, mai entuziaști și motivați. A avea angajați motivați este un lucru excelent pentru angajator deoarece aceștia sunt mai productivi ceea ce va duce la creșterea afacerii.

  • Crește reputația companiei și ajută la îmbunătățirea experienței clienților. Reputația unei companii depinde mult de calitatea oamenilor pe care îi are în interior și de modul în care aceștia oferă serviciile companiei clienților. Mulțumirea angajatului la locul de muncă se va reflecta în modalitatea de a livra serviciile clienților. 

Modalități prin care puteți să vă dezvoltați brandul de angajator: 

  • Evidențiați public avantajele pe care le oferiți angajaților dvs. Teambuilding-uri, abonamente la săli de sport, pachete de servicii medicale gratuite, traininguri, ceai, cafea, toate fac parte din avantajele de care se bucură cei care lucrează în compania dvs. și care pot atrage noi angajați. Expuneți public faptul că investiți în angajații dvs. și veți avea doar beneficii. 

  • Creați-vă reputația de angajator care oferă salarii competitive. Pe lângă avantajele enumerate mai sus, un alt factor care contribuie la angajarea și menținerea personalului valoros este reprezentat de partea financiară. Candidații dvs. potențiali știu salariile de pe piață, își cunosc propria valoare și, de asemenea, știu cât sunt dispuși să plătească alții din nișa dvs. Dacă puteți depăși media, aveți deja un avantaj. 

  • Folosiți interviurile de exit pentru a îmbunătăți permanent experiența angajaților. Nici cel mai bun angajator nu poate asigura o rată de retenție de 100%. Angajații sunt liberi, și dacă își doresc, vor pleca, indiferent de situație. Însă, ca angajator, puteți avea o conversație directă cu angajatul care pleacă din firmă și puteți obține informații valoroase în timpul interviului de exit. Puteți afla de ce pleacă un angajat, ce l-a făcut fericit sau ce l-a nemulțumit, care au fost responsabilitățile preferate la locul de muncă etc. Aceste informații pot fi apoi utilizate pentru a perfecționa stilul de gestionare și pentru a îmbunătăți diverse aspecte în cadrul companiei.

  • Folosiți mediul online pentru a comunica constant cu publicul dvs. și pentru a vă expune compania unui număr mare de oameni. Facebook, Twitter, LinkedIn, blog, toate aceste canale de comunicare vă permit să utilizați videoclipuri, fotografii și prezentări de înaltă calitate pentru a spune povestea companiei dvs., pentru a sărbători angajații dvs. și pentru a vă prezenta spațiul de lucru într-un mod prietenos. Astfel de postări la care se pot adăuga interviuri cu angajații care vorbesc despre experiențele lor de lucru în organizația dvs. sunt o modalitate excelentă de a oferi publicului o imagine de ansamblu asupra organizației.

Concluzionând, procesul de crearea al brandului de angajator este foarte complex, însă, dacă îi înțelegeți cu adevărat importanța, dacă creați o strategie solidă și aveți instrumentele necesare, veți reuși să îmbunătățiți reputația de angajator, și, în timp veți obține rezultate remarcabile. Faceți din experiența oamenilor care interacționează cu compania dvs. o încântare, găzduiți evenimente online și offline, oferiți mai mult angajaților și veți culege rezultate timp îndelungat.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.