fbpx

Externalizarea serviciilor – necesitate pentru eficienţa unei afaceri

Publicat de Blidariu Grup pe

Ce ştim despre externalizare? 

Uneori, când volumul de lucru sau rutina zilnică impun anumite exigențe, companiile pot delega anumite operaţiuni unor parteneri specializaţi prin externalizare (outsourcing).

Fenomenul implică un schimb bidirecţional de informaţii, coordonare şi încredere, având la bază un contract de prestări servicii. Scopul acestei practici este de a obţine un plus de eficienţă şi de a reduce costurile.

Care sunt principalele avantaje oferite prin externalizare?

  1. Timpul câştigat de societatea contractantă  – prin delegarea unei echipe de profesioniști în vederea acoperirii unui anumit departament, automat timpul alocat realizării acelui serviciu devine timp câștigat, ce poate fi investit în alte activități.
  2. Reducerea costurilor – prin faptul că societatea beneficiară a serviciilor de externalizare nu va înregistra costuri suplimentare cu personal dedicat sau cu eventuale cursuri de pregătire şi perfecţionare la nivel intern.
  3. Siguranţă – dată de o echipă de profesioniști care, datorită calificării în domeniu,  poate oferi siguranța că afacerea societăţii contractante este pe mâini bune, că toată documentaţia (date, acte și calcule) va fi evidenţiată corect datorită calificării în domeniu.
  4. Suport – o echipă de profesionişti este mereu actualizată cu noutăţile legislative şi îi poate oferi consultanţă managerului societăţii pentru a-l ajuta să găsească cea mai bună variantă de administrare, în vederea maximizării profitului.

          Cum concluzionăm?

          Externalizarea serviciilor devine un sprijin important pentru companii, oferind beneficii reale, dar și siguranța că întreaga documentație este pusă la punct în orice moment.

          Timpul petrecut în activităţi de back-office reprezintă un plus pentru concurenţă, un avantaj competitiv. Contractarea serviciilor unei echipe de profesionişti şi experţi în anumite domenii poate uşura activitatea beneficiarilor, aceştia concentrându-se pe obiectivele de bază ale companiei.


          Lasă un răspuns

          Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

          Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.