Importanţa comunicării în domeniul serviciilor
Publicat de Florela Blidariu pe
Comunicarea în servicii – reprezintă un pilon fundamental în cultura serviciilor superioare. Include aspecte precum: tipul declaraţiilor făcute despre serviciile oferite celor din mediul extern (clienţi, parteneri, membrii ai echipei, media şi comunitate).
Comunicarea – un accelerator în transmiterea informaţiilor
- comunicarea în servicii constituie un pilon fundamental care poate susţine orice alt element în cultura serviciilor.
- se recomandă utilizarea comunicării în servicii pentru a promova un anumit limbaj, pentru a sublinia viziunea asupra serviciilor oferite, pentru a prezenta noi angajaţi, pentru a exprima sugestiile, recomandările sau reclamaţiile clienţilor.
- comunicarea este utilă deoarece reprezintă un element de legătură între management şi angajaţi. Astfel, oamenii vor fi în permanenţă informaţi cu ceea ce se întâmplă, ceea ce se schimbă, ceea ce urmează sau ce este nevoie în acel moment.
Promovarea serviciilor din interior spre exterior
- promovarea obiectivelor referitoare la servicii este importantă pentru membrii echipei.
- comunicarea legată de servicii arată angajaţilor şi partenerilor că fac parte dintr-o mare entitate (colectivă…dincolo de eul personal).
- se recomandă promovarea exterioară a serviciilor doar în momentul în care echipa este capabilă să confirme aşteptările şi implicațiile în acest proces.
Canalul de comunicare trebuie să fie în concordanţă cu mesajul transmis
- în cazul în care cel mai mare flux de oameni se adună în sala de mese, o variantă bună pentru a evidenţia mesaje legate de servicii ar fi utilizând: pereţi, ecrane, şerveţele, căni sau chiar tăvi pentru mâncare.
- în situaţia în care cel mai mare flux de oameni se reuneşte la nivel online, o variantă bună pentru promovarea serviciilor ar putea fi o activitate intensă în mediul online (prin postarea de mesaje zilnice care să scoată în evidenţă calitatea serviciilor oferite).
De reţinut!
- comunicarea în servicii are rolul de a educa, informa şi conecta oamenii, precum şi de a încuraja colaborarea, motivarea şi inspirarea.
- clienţii doresc un comportament responsabil, bazat pe onoare şi susţinerea corectă şi concretă a acţiunilor de promovare.
- mesajele în domeniul serviciilor pot fi exemplificate şi transmise prin intermediul mai multor canale: bannere, plăcute, postere, evenimente neoficiale, canale video, flyerele din tăvile cu mâncare, agende, etc.
0 comentarii