fbpx

În ce condiţii se impune schimbarea sediului social al unei firme?

Publicat de Blidariu Grup pe

Odată înfiinţată societatea cu o anumită adresă a sediului social, acesta poate să fie schimbat în acelaşi judeţ sau în altul, prin depunerea unei cereri de menţiuni la Registrul Comerţului. Această modificare poate apărea în urma expirării contractului de drept de folosinţă a spaţiului sau în cazul realocarii afacerii într-o altă locaţie din ţară, fiind necesară mutarea sediului social. Indiferent de caz, se urmează aceeaşi procedură la ONRC unde trebuie depuse o serie de documente.

Ce este sediul social al unei societăţi?

Sediul social reprezintă adresa legală şi oficială a unei societăţi şi la înfiinţare orice societate indiferent de forma sa juridică trebuie să dovedească cu documente  existenţa sediului social.

Sediul social este folosit atât de autorităţi pentru a trimite notificări şi documente oficiale, cât şi de parteneri de afaceri.

Când este necesară schimbarea sediului social?

De obicei, schimbarea sediului social are la bază aspecte administrative precum:

  1.  exprirarea contractului de închiriere/comodat pe adresa la care a fost declarat sediul social la înfiinţare;
  2. mutarea firmei într-o altă locaţie decât cea iniţială în cadrul aceleaşi localităţi;
  3. mutarea firmei în altă localitate în cadrul aceluiaşi judeţ;
  4. mutarea firmei în alt judeţ.

Trebuie avut în vedere că mutarea unei societăţi în alt judeţ va atrage nu doar schimbarea sediului social, ci şi numărul de înregistrare unic la Registrul Comerţului (J)

Cum se stabileşte schimbarea sediului social

Cei care doresc sau sunt nevoiţi să modifice sediul social al unei societăţi trebuie să ştie că vor avea de urmat anumite proceduri.Acţionarii/asociaţii trebuie să redacteze o hotărâre care se va depune la ORC împreună cu dovada existenţei spaţiului unde urmează să se mute sediul social( CF în cazul spaţiului proprietate personală sau contract de închiriere/comodat ). În funcţie de obiectul de activitate al societăţii, Registrul Comerţului mai poate solicita şi alte documente cum ar fi: aviz Primărie sau alte insitutii, acordul vecinilor etc.După verificarea tuturor documentelor Registrul Comerţului va emite un nou certificat cu sediul nou.

Este important de ştiut că odată schimbat sediul social şi emis un nou certificat de înmatriculare cu noul sediu, pe toate documentele se va menţiona noul sediu al societăţii. De asemenea, se vor înştiinţa şi partenerii de afaceri cu privire la acesta modificare.

O societate poate avea pe lângă sediu social şi un sediu fiscal (acolo unde se păstrează documentele fiscale) care poate fi în altă locaţie şi chiar în alt judeţ. Atât sediul social cât şi cel fiscal trebuie declarate la organul fiscal teritorial.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.