fbpx

Cum te putem ajuta?

Consultanță

Îți oferim consultanță pe tot parcursul colaborării

Depunere documente

Depunem documente pe baza unei împuterniciri

Transmitere Certificat

Îți transmitem documentul când este gata

Cine are nevoie de certificat pentru situații de urgență?

Dacă afacerea ta a fost afectată de pandemia COVID 19, ai nevoie să obții un Certificat pentru Situații de Urgență, pentru a putea suspenda executarea contractelor, pentru amânarea plății furnizorilor, chiriilor și pentru amânarea obligațiilor din contracte comerciale, leasing, credite bancare etc.



Cine poate solicita Certificatele?

a) orice operator economic care intră sub incidența stării de urgență, conform Ordonanțelor militare 1, 2 și 3 din 2020,întrerupându-și total sau parțial activitatea ca urmare a acestor măsuri, pentru certificatul de tip 1 (albastru) sau

b) operatorii economici care, în urma instituirii stării de urgență au înregistrat reducerea încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020, pentru certificatul de tip 2 (galben).

Unde se solicită eliberarea certificatelor?

Certificatele de Situație de Urgență vor fi solicitate și eliberate, exclusiv online, prin aplicația ce va putea fi accesată din platforma http://prevenire.gov.ro în termen de 5 zile de la publicarea Ordinului Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri nr. 791/24.03.2020 în Monitorul Oficial nr. 248/25.03.2020.

tipuri de certificate pentru situații de urgență

Tip 1 (albastru) se eliberează până la acest moment:

 Conform Ordonanței militare nr. 1/2020, pentru:
 suspendarea activității de servire și consum al produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației
 suspendarea activităților culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise
 operatorii economici care au interzis să organizeze și să desfășoare orice eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spații deschise
 operatorii economici care distribuie medicamente la export
 operatorii economici aerieni care efectuează zboruri spre și dinspre Spania și Italia, pentru toate aeroporturile din România
 cu excepția zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și aterizărilor tehnice necomerciale
 conform Ordonanței militare 2/2020, pentru:
 operatorii economici care desfășoară activități în cabinetele de medicină dentară
 operatorii care desfășoară activități de comercializare cu amănuntul a produselor și serviciilor în centrele comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici,
 cu excepția:
 vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice și a serviciilor de curățătorie
 vânzării produselor electronice și electrocasnice de către operatorii economici care asigură livrarea la domiciliul/sediul cumpărătorului;
 vânzării produselor și serviciilor de optică medicală
 Conform Ordonanței militare nr. 3/2020, pentru:
 operatorii economici de pe:
 raza portului Sulina, pentru navele care vin dinspre Marea Neagră
 Dunăre, mila marină 44, pentru navele care vin dinspre canalul Bâstroe,
pentru interzicerea temporară a accesului navelor pe perioada de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă roșie/galbenă
 operatorii economici aerieni care efectuează zboruri spre și dinspre Franța și Germania, pentru toate aeroporturile din România
 cu excepția zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și autorizărilor tehnice necomerciale.

TIP 2 (galben) se eliberează până la acest moment pentru:

Solicitanţii care cer acordarea acestuia în baza declaraţiei pe propria răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie şi februarie 2020.

Ia Legătura cu noi pentru mai multe informații despre cum te putem ajuta în obținerea certificatelor pentru situații de urgență

Intră în contact

Adresa

Str. 1 Decembrie 1918, nr.53,
Timisoara, Romania

Contact

+40 733 979 581
office@contabilitate-timis.ro
Mon - Fri, 8:00-16:00

BLIDARIU FLORELA AUDIT SI EXPERTIZA SRL
Sediul: Str. Înfrățirii, nr.2, Timișoara, România
Cod fiscal: 17129051
Nr. ONRC: J35/111/2005