Conectarea caselor de marcat la serverele ANAF

Publicat de Florela Blidariu pe

În Monitorul oficial nr.527/19.06.2020 a fost publicat Ordinul nr. 2668/2020 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art.3 alin.(2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală

Conform ordinulul mentionat mai sus, obligația de a asigura conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) revine operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum și prestări de servicii direct către populație cu excepțiile prevăzute la art.2 din OUG 28/1999.

Conectarea caselor de marcat la sistemul ANAF se realizează începând cu data de 1 iulie 2020 pe categorii de contribuabili cu respectarea următoarelor termene:

  • până la data de 30 septembrie 2020, operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili;
  • până la data de 31 ianuarie 2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici;
  • operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1 februarie 2021, la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.

Excepție fac operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice, aceștia având obligația completării și transmiterii unei declarații pe propria răspundere prin care utilizatorul menționează că aparatul de marcat electronic fiscal va funcționa în modul de lucru offline, semnată de reprezentantul legal al operatorului economic. Termenul de depunere a declaratiei este:

  • până la data de 30 septembrie 2020 pentru operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili
  • până la data de 31 ianuarie 2021 pentru operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici
  • în termen de două zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal pentru operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1 februarie 2021

Declarația pe propria răspundere se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea „Descărcare Declarații” și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță.

Operatorii economici care depun declarația pe propria răspundere și care vor continua să funcționeze offline își vor îndeplini obligațiile declarative privind datele fiscale înregistrate de casele de marcat ca și până acum, prin transmiterea raportării lunare către ANAF, până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele au fost folosite.

Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală se găsește în anexa 1 din Ordinul 2668/2020.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.