În Monitorul Oficial nr.291 din 30.03.2018 a fost publicată OUG nr. 25/2018 din 29 martie 2018 privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare.
Conform acestui act normativ, începând cu 1 aprilie 2018 microintreprinderile pot deduce sponsorizările efectuate în limita a 20% din impozitul datorat pentru trimestrul în care au înregistrat cheltuielile respective.
Pentru a beneficia de această facilitate, microintreprinderile trebuie să efectueze sponsorizări pentru susținerea entităților nonprofit și a unităților de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditați cu cel puțin un serviciu social licențiat .
În cazul în care cheltuiala cu sponsorizarea este mai mare decat 20% din valoare impozitului, diferența se reportează în trimestrele următoare, pe o perioadă de 28 de trimestre consecutive (7 ani).
Microîntreprinderile care efectuează sponsorizări au obligația de a depune o declarație informativă privind beneficiarii sponsorizărilor, aferentă anului în care au înregistrat cheltuielile, precum și in anul în care a dedus-o efectiv din impozitul calculat. Modelul și conținutul declarației informative se aprobă prin ordin al președintelui A.N.A.F. Declarația informativă se depune până la următoarele termene:
până la data de 25 ianuarie inclusiv a anului următor;
până la data de 25 inclusiv a lunii următoare ultimului trimestru pentru care datorează impozit pe veniturile microîntreprinderilor
Potrivit art. 83 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, veniturile impozabile din cedarea folosinţei bunurilor se definesc astfel: 1. Veniturile din cedarea folosinţei bunurilor sunt acele veniturile, în bani şi/sau în natură, provenind din cedarea Citește mai mult…
Organele fiscale competente anulează înregistrarea unei persoane în scopuri de TVA dacă aceasta se află în una din următoarele situații: dacă este declarată inactivă conform prevederilor Codului de procedură fiscală dacă asociații/administratorii persoanei impozabile sau Citește mai mult…
Capitalul social reprezintă componenta capitalurilor proprii care determină valoarea totală a aporturilor subscrise sau depuse de proprietari (acţionari sau asociați). În cazul societăţilor pe acţiuni, capitalul social este divizat în acțiuni și în părți sociale Citește mai mult…
0 comentarii