fbpx

Fericirea la locul de muncă

Publicat de Blidariu Grup pe

În ultimii ani, fericirea, starea de bine a angajaților la locul de muncă a devenit una dintre preocupările principale ale managerilor companiilor și ale departamentelor de HR.

În urma unui studiu realizat de Mindspace, furnizor de spații de coworking, în aprilie 2019, care a implicat 5.000 de angajați din 7 țări ( Statele Unite, UK, Germania, Olanda, Israel, Polonia, și România), s-a constatat că există o corelație directă între fericire și productivitate la locul de muncă.

Însă ce îi face pe oameni fericiți la serviciu?

  • Să aibă responsabilități clare

Conform sondajului, peste 75% dintre oamenii care s-au declarat foarte fericiți
la lucru, spun că un impact puternic asupra fericirii lor se datorează faptului că au responsabilități clare, care îi fac să se simtă utili.

Un scop clar la locul de muncă este important. În felul acesta, este mult mai probabil ca angajații să fie mai dedicați și mai atenți la rezultatele muncii lor, fapt care le aduce fericirea generală.

  • Să se simtă apreciați

Sentimentul de apreciere a fost găsit ca un indicator cheie al performanței angajaților. Cei care se simt apreciați, sunt mulțumiți și motivați. Și continuă să simtă asta chiar și atunci când se confruntă cu provocări la locul de muncă.

Aproximativ 80% dintre oamenii intervievați se simt oarecum apreciați
la locul de muncă, însă 90% dintre angajații care spun că sunt cu adevărat fericiți
declară se simt foarte apreciați.

În contrast, 80% dintre persoanele care nu sunt fericite la locul de muncă spun că nu se simt apreciate.

  • Programele de Wellness

În toate țările, majoritatea oamenilor cred că starea de bine la locul de muncă este importantă – indiferent dacă participă la activități de Wellness sau nu.
În general, programele de wellness sunt mult apreciate de angajații mai tineri decât cei mai în vârstă, 33% vs. 16%.

  • Mediu colaborativ

Colaborarea este o parte esențială a activităților și multe organizații se străduiesc
să maximizeze colaborarea între angajații lor, recunoscând beneficiului său
în îmbunătățirea atât a ideilor, cât și a rezultatelor.

Pe lângă promovarea colaborării între colegi, multe companii se străduiesc să
creeze spații care încurajează o astfel de colaborare.

  • Flexibilitatea

Flexibilitatea programului la locul de muncă este din ce în ce mai recunoscută
ca factor important pentru un angajat fericit, iar unele companii depun
eforturi semnificative pentru a oferi opțiuni pentru o muncă flexibilă.

Cu toate acestea, în timp ce majoritatea angajaților spun că au nevoie de mai multă flexibilitate, organizațiile încă nu le oferă flexibilitatea de care au nevoie. Iar ea
contează.

Aproximativ 40% dintre persoanele chestionate au spus că ziua lor de lucru a fost flexibilă și pot veni mai târziu sau pot părăsiți biroul mai devreme. SUA conduce
la acest aspect, 30% dintre respondenți spunând că ziua lor de muncă este foarte flexibilă și ei pot veni și pleca după bunul plac.

În Polonia și România, doar 7% dintre angajați declară același lucru.

În toate țările, 50% dintre respondenți indică faptul că programul de lucru flexibil este unul dintre cele mai importante avantaje la birou.

Flexibilitatea în ceea ce privește programul nu este însă singurul beneficiu pe care oamenii apreciază.

  • Mediul de lucru

Toata lumea recunoaște că mediul de la locul de muncă poate
afecta productivitatea și rezultatele afacerii, dar cum afectează fericirea?

Mai puțin de 5% dintre angajați găsesc distractiv și incitant locul de muncă, iar 15% îl găsesc plictisitor. În România, diferența este mai puternică: 2% dintre angajați spun
că locul lor de muncă este distractiv și incitant și 30% îl descriu ca fiind plictisitor.

Angajații care se declară fericiți, în general, au un loc de muncă cu o cultură organizațională pozitivă. 33% dintre oamenii fericiți descriu locul de muncă ca fiind prietenos, în timp ce doar 10% dintre angajații nefericiți spun același lucru.

Aproape 40% dintre angajații nefericiți au descris locul lor de muncă ca fiind banal, comparativ cu doar 12% dintre angajații fericiți.

Ce așteptări au oamenii când merg la muncă?

Per total, oamenii vor să aibă un scop, să atingă obiectivele și rezultatele stabilite. În Polonia și Israel, 22% dintre angajați caută dezvoltarea personală atunci când merg la serviciu, în timp ce în SUA și Europa de Vest, doar 12%.

Oamenii din Vestul Europei așteaptă cu nerăbdare interacționarea cu colegii (16% în Vestul Europei vs. 5% în SUA, Israel și Europa de Est. Dintre oamenii fericiți, 40% așteaptă atingerea obiectivelor și a rezultatelor stabilite, comparativ cu 10% dintre angajații nefericiți, care așteaptă același lucru. Dintre angajații nefericiți, 22% așteaptă cu nerăbdare vacanța, în timp ce dintre oamenii fericiți, doar 4%.

Pentru a vedea întreg studiul realizat de cei de la Mindspace, accesați link-ul https://hs.mindspace.me/tof/happiness-survey.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.