Identitatea firmei – elementul de legătură între siguranţă şi succes

Publicat de Florela Blidariu pe

Orice definiţie este o identitate, identitatea însăşi nu poate fi definită.
F.L. Gottlob Frege

Ce reprezintă identitatea unei firme (CI – company identity)?

Identitatea face referire la un concept analitic, ce poate îmbrăca o varietate de sensuri şi înţelesuri. Este fluidă, putând fi schimbată, modificată sau renegociată în funcţie de nevoile grupului.

Există o multitudine de definiţii cu privire la conceptul de identitate a firmei, însă, există şi o constatare general acceptată în ceea ce privesc elementele componente ale identităţii.

Acestea sunt: comportamentul (bazat pe autoînţelegere), imaginea şi comunicarea.

Împreună, toate aceste caracteristici corelate şi interconectate, ajută la identificarea și deosebirea unei firmei în percepţia clienţilor.

Noţiuni complementare identităţii firmei

În afară de conceptul de identitate a firmei, mai apar câteva noţiuni care în parte se intersectează cu CI, iar în parte o completează.

  • Cultura organizaţională: defineşte comportamentul firmei, precum şi acţiunile membrilor săi în interiorul şi exteriorul firmei.
  • Personalitatea firmei se referă la structura organizatorică (oameni şi obiecte) şi se caracterizează prin obiective şi strategii de aplicare a obiectivelor propuse.
  • Conceptul firmei este o formă a reprezentării externe.
  • Forma de exprimare constă în legătură verbală cu/între terţe persoane.
  • Imaginea firmei (renumele): imaginea de prezentare a firmei în faţa publicului.
  • Stilul fimei: exprimare specială a CI şi poate fi recunoscut după comportamentul acesteia.
  • Filosofia firmei: sensul şi misiunea firmei.

În ce constă obiectivul identităţii unei firme?

CI ajută la construirea sentimentului de siguranţă şi încredere celor din exterior (clienţilor, furnizorilor, publicului). Un comportament organizaţional onest reprezintă un avantaj concurenţial, ce poate susţine firma pe calea spre o afacere de succes.

Sprijinirea identităţii firmei

Identitatea pozitivă întăreşte voinţa de acţiune a angajaţilor, mândria inspirată angajaţilor de firma lor, identificarea angajaţilor cu firma lor, precum şi renumele firmei pe piaţa concurenţială.

În ceea ce priveşte sprijinirea identităţii firmei, aceasta poate fi realizată prin:

  • informarea permanentă a angajaţilor;
  • implicarea angajaţilor în dezvoltare;
  • organizarea de întâlniri de grup (de tip şedinţă/consfătuire/seminar).

Identitatea firmei este modul în care o corporație, o firmă sau o afacere se prezintă în faţa publicului său format din clienți, investitori și angajați.

Identitatea firmei nu poate fi creată şi conservată mult timp într-un singur punct. Nu este suficient să fie anunţată public printr-o campanie reuşită de marketing, ea se bazează pe o dezvoltare dinspre interior şi necesită o permanentă întreţinere, modificare sau completare, în funcţie de obiectivele generale ale firmei.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.