Registrul electronic de evidenţă a zilierilor

Publicat de Florela Blidariu pe

Temei legal: Legea nr.52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare, OUG 26/2019 pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Când se înfiinţează Registrul electronic de evidenţă a zilierilor?

La data de 20.12.2019 se înființează Registrul electronic de evidență a zilierilor, ca singura modalitate de transmitere a datelor privind evidența zilierilor.

Metodologia de întocmire și transmitere a registrului electronic de evidenţă a zilierilor, precum și înregistrările care se efectuează în acesta, se stabilesc prin Ordin al Ministrului Muncii şi Justiţiei Sociale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, în termen de 60 de zile de la înființarea registrului electronic de evidență a zilierilor.

Aplicaţia “Inspecţia Muncii”

Aplicația „Inspecţia Muncii” este destinată Beneficiarilor/Utilizatorilor în scopul ținerii evidenței și transmiterii către Inspecția Muncii a registrelor de zilieri.

Pentru a putea utiliza această aplicație, Beneficiarul/Utilizatorul care desfășoară activități cu zilieri trebuie să se prezinte la inspectoratul teritorial de muncă (ITM) de care aparține în vederea eliberării credențialelor necesare administrării utilizatorilor ce urmează a gestiona și transmite Registrul electronic de evidență a zilierilor.

Odată primite aceste credențiale, Beneficiarul/Utilizatorul accesează portalul https://www.inspectiamuncii.ro/secțiunea Angajator pentru a aproba sau a refuza solicitările de autorizare primite din partea persoanelor desemnate pentru a utiliza aplicația

Manualul de utilizare a aplicației Inspecţia Muncii:

Click aici -> Manual utilizare aplicaţie

Termeni și condiții

Click aici -> Termeni şi condiţii

Transmiterea Registrului electronic de evidenţă a zilierilor

Orice raportare transmisă prin intermediul aplicaţiei poate şi va face obiectul controalelor inspectorilor de muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă/Inspecţiei Muncii.

Beneficiarul, în calitate de utilizator al aplicaţiei are în vedere că este unicul responsabil de acurateţea şi veridicitatea informaţiilor transmise.

Datele sunt păstrate local, pe telefoanele mobile, doar pentru o perioadă limitată de 31 de zile.

ITM/IM nu îşi asumă responsabilitatea în vederea recuperării informaţiilor istorice aferente Beneficiarului/Utilizatorului.

Important!

Până la intrarea în vigoare a Ordinului Ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale, beneficiarii vor ţine evidenţa zilierilor în Registrul de evidenţă a zilierilor în format hârtie şi vor depune, în continuare, lunar, până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni, un extras al Registrului de evidenţă a zilierilor conţinând înregistrările din luna precedentă.

Odată cu intrarea în vigoare a Ordinului Ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale, beneficiarii au obligaţia să ţină evidenţa zilierilor în Registrul electronic de evidenţă a zilierilor.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.